söndag, mars 06, 2011

Våren är här!

Long time...hade ju hoppats på glögg i Vinterträdgården, men då kom snön, och mer snö, och ännu mer snö, och alldeles för kallt för att det ska vara mänskligt att jobba ute. Allt lades på is, eller rättare sagt under is! Det gick ju heller inte att mura färdigt pga av kylan. Så vintern har tillbringats med att få fönstrena färdiga, och är nästan klar med det...Jag har införskaffat mer bjälkar, så takstolar kan byggas, vilket nu är nästa steg. För nu har våren kommit :) och jag väntat bara på att Roger Snickare ska få tid till mig! Här kan man ialla fall se hur högt det kommer att bli i tak :), och taket kommer att vara brutet, mansardtak, med fönster även där givetvis. Dock kommer jag att behöva specialgöra dessa, då jag räknar med en tjocklek på 6 mm på fönstrena högst upp. Jag har också pratat med en smed som kommer att göra lite speciallösningar för att få stabilitet. Tanken är som man hade det i kyrkor förr, med järnrör tvärs över, som hålls ihop av en ring på mitten. Får se om det är lösbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar