onsdag, juli 20, 2011

Det franska gamla golvet på plats!


Så äntligen är det 100 år franska gamla golvet på plats! Så glad över Murare P som lyckats få ihop dessa egentligen ganska ojämna plattor på baksidan till ett jämt golv. De ställen de saknas bitar på på bilden kommer jag att fylla ut med gammalt golvplank. Dels för att plattorna inte riktigt räckte, vilket jag visste sen tidigare, och dels för att bryta av allt mönster lite. Imorgon ska det fogas! Fogen blir ganska bred, och det är för att vissa av plattorna hade den gamla fogen kvar, och den var så pass bred förr tydligen & då vill jag inte göra annorlunda nu. Just nu är plattorna väldigt dammiga och smutsiga, så man ser inte allt mönster, och inte för att dom ska bli skinande på något sätt, men något renare ska det bli :)

1 kommentar:

  1. Hej
    Kanske det vackraste golvet jag sett!
    Vi bygger ett orangeri i sommar och jag undrar om ni har tips/råd på hur jag kan få tag i något liknande ...

    SvaraRadera