söndag, oktober 16, 2011

Altanjobb...

Just nu känns väntan varit lång. Men nu i veckan som kommer så kommer altanen att gjutas, för att i veckan därpå stensättas, om bara vädrets makter är med oss! Tanken är att imorgon ska glasmästaren komma & sätta glasen i taket också, & så håller smeden på att fixa upphängning till gjutjärnskronan, samt stag som ska sitta i taket. Kvar är sedan plåtslagarjobb, & det gamla golvvirket som ska in i tak, samt fylla ut i golvet. Ja, just det, där dörren går in i köket är en liten "gång" & den ska också göras iordning. Alltid är det något kvar ! :) & faktiskt en hel del annat pysseljobb, men, men det löser sig...

2 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt vackert orangeri. Helt makalöst! Ska bli spännande att se vad ni hittar på när snön försvinner.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Hej Du duktiga kreatör!
    Så underbart vackert huset är med alla sina fina detaljer! Ett hästjobb, verkligen!

    Jag driver Himlarum som jag ser nu att du följer. Jag undrar om jag skulle kunna få låna en bild av dig till ett inspirationsalbum som jag håller på att göra som ska ligga på hemsidan? Givetvis med ditt namn på. Kan du inte vara så snäll och svara mig på info(snabel-a)himlarum.com så jag får veta vad du tycker. Tusen tack på förhand vad ditt svar än blir!
    Ann-Helen

    SvaraRadera